عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 159
نویسنده : محمد

 

انجیل متي اشاره ميكند كه برويد قومها رو به اسم پدر ، پسر و روح القدوس تعمید دهيد. (متی، 28 : 19) آیا این آیه به آموزه تثلیث تصریح می‌کند؟

حتی اگر در در عهدین هم صراحتا به وجود سه خدای کامل در یک ذات یا همان تثلیث تصریح می‌شد، اعتبار کتاب (بیش از این) زیر سؤال میرفت زیرا در آنصورت کتاب به یک تناقض عقلی قائل شده بود.

اما هیچ آیه ای که تصریح داشته باشد به وجود سه خدای کامل در یک ذات، در کتاب مقدس مسیحیان مشاهده نمی شود؛ و آیاتی که مسیحیان به آن برای تثلیث استناد میکنند، آیاتی هستند که تنها به وجود سه موجود به نام پدر، پسر و روح القدس تصریح می‌کنند نه اینکه این سه هر کدام یک خدای کامل باشند و دارای یک ذات.

 

این آیه مورد بحث (متی، 28 : 19) هم از آیاتی است که آتاناسیوس (اولین کسی که به آن استناد کرد) و دیگر مسیحیان، پشت سر هم آمدن و در کنار هم ذکر شدن پدر پسر و روح القدس در آن را اثبات کننده تثلیث میدانند و همینطور مفرد ذکر شدن واژه «نام» را دلیل بر یکی بودن این سه نام میدانند.

اما همانطور که گفته شد، ذکر کردن سه اسم مجزا پشت سر هم و همینطور مفرد بودن واژه «نام» دلیل بر یکی بودن این سه نفر نیست و در مکالمات روزمره هم به همین صورت سخن میگوییم مثلا میگوییم: «نامِ» علی حسن حسین زیبا هستند. هیچ وقت از این جمله فهمیده نمیشود که این سه یک دات دارند.

حتی برخی از منابع مسیحی و طرفدار تثلیث هم در مورد این آیه (متی، 28 : 19) میگوید: «با وجود این، این متن به خودی خود، به طور قاطع، نه شخصیت سه نهاد مذکور را ثابت میکند و نه برابری و یا الوهیت آنان را. باری از پطرس و یعقوب یوحنا نیز در کنار هم نام برده میشود، در حالیکه آنان یک نفر نیستند به علاوه، روح خدا در هنگام تعمید عیسی بر او نازل شد همین نشان می دهد که روح خدا تا آن هنگام بر او مسح نشده بوده است؛ حال آنکه طبق آموزه تثلیث عیسی و روح القدس شخص واحدی هسستند که از ازل با یکدیگر بوده اند»[تثلیث در قرآن وعهدین، محمد کاشانی، 1392، ص 114]

 

تثلیث، همانند توحید در اسلام و یهودیت، از اصلی ترین رکن اصول دین مسیحی است. اما سؤال اینجاست که چطور تا قبل از سال 200 میلادی هیچ کس این سه شخصیت (پدر پسر و روح القدس) را مساوی ندانسته و سالها پس از عیسی (ع) یعنی در سال 381 میلادی در شورای قسطنطنیه، الوهیت شخص سوم یعنی روح القدس، رسمی شد؟!! چگونه این مهم را هیچ کدام از پیامبران قبل از عیسی (ع) و همینطور خود حضرت عیسی (ع) بر آن تصریح و تأکیدی نداشته تا مردم گمراه نشوند؟!!

 

آیات فراوانی در عهدین وجود دارد که صراحتا به وجود خدای قادر واحد تصریح می کند: ای‌ اسرائیل‌ بشنو، یهُوَه‌، خدای‌ ما، یهُوَه‌ واحد است‌. [تثنیه 6 : 4] که عیسی (ع) نیز به آن اشاره می کند: عیسی او را جواب داد که اوّل همة احکام این است که بشنو ای اسرائیل، خداوند خدای ما خداوند واحد است. [انجیل منسوب به مرقس 12 : 29] و در انجیل آیاتی وجود دارد که نه تنها عیسی را مساوی خدای پدر نمیداند بلکه کمتر از خدا میداند: ولی از آن روز و ساعت غیر از پدر هیچ‌کس اطّلاع ندارد، نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم. [مرقس 13 : 32]

وعیسی (ع) خود را فرستاده خدا میداند: و حیات جاودانی این است که تو را خدای واحِد حقیقی و عیسی مسیح را که فرستادی بشناسند. [یوحنا 17 : 3]

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
تاریخ :
بازدید : 150
نویسنده : محمد

با توجه به اینکه در مسیحیت گناه نخستین به نسل ادم و حوا به ارث میرسد ایا این گناه به عیسی نجات دهنده هم سرایت میکند ؟

در اعتقاد مسیحیان عیسی مسیح نجات دهنده انسانها از ارث شوم گناه نخستین ادم و حوا میباشد   بنابراین خودش الوده به گناه نخستین نیست  اما این سخن درست نیست و بنا بر اموزه گناه نخستین دامن  عیسی هم  الوده به این گناه موروثی هست و نمیتواند نجات دهنده باشد  زیرا خدای متعال هر بشری را از دو چیز خلق کرده است : روح و جسم .هر طفلی که موجود میشود جسمش از نطفه پدر و مادر است بعد از مدتی که در بطن مادر ماند خدای متعال به او روح میبخشد .جسم طفل از انجایی که ازجسم  پدر و مادرش گرفته شده  چنانچه مرض مزمنی در والدین باشد از طریق نطفه به طفل هم منتقل میشود  اما از جهت روح چون روح طفل از پدر و مادر گرفته نشده بلکه مخلوق تازه خداست اثار روح والدین در طفل مشاهده نمیشود  .حال مسیحیان که گناه را از صفات جسم و قابل انتقال به نسلهای  بعدی میدانند  با توجه به اینکه جسم عیسی هم طبق اعتقاد مسیحیان از جسم مریم گرفته شده و مریم هم بشر است و آلوده به گناه نخستین لذا حضرت عیسی هم وارث گناهی است که از جسم مادر به او منتقل شده در نتیجه نمیتواند پاک  و نجات دهنده گنهکاران باشد



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
تاریخ :
بازدید : 115
نویسنده : محمد

 

اناجیل با توجه به اینکه هر کدام دریک  زمان و مکان معین و برای مخاطبین خاص خود نوشته شده ایا میتواند راهنمای همه انسان ها در همه زمانها و قرون باشد ؟

خیر نمی تواند به دلیل اینکه  كتابي كه مي خواهد راهنماي انسان ها در تمام اعصار باشد باید چنین ویژگیهایی داشته باشد  
1. جامعيت 
اولين خصوصيت اين است كه چنين كتابي بايد در بردارندة پاسخ همة سؤالات و نيازهايي كه بشر در تمام اعصار دارد باشد و به بيان قرآن كريم، تفصيل براي هر چيزي باشد. البته پرواضح است كه مراد از «همه چيز» آن مسائل و مطالبي است كه براي رسيدن انسانها به سعادت دنيا و آخرت لازم است. 
2. آسماني بودن 
دومين ويژگي آن است كه اين كتاب بايد از جانب خداوند متعال براي بندگان فرستاده شده باشد چرا كه اوست كه خالق انسان و آگاه به تمام نيازهاي او مي باشد، فلذا چون او آگاه ترين به نيازهاي انسان است پس او نيز بايد انسانها را راهنمايي كند. 
در نتيجه انسانها نمي توانند كتابي بنويسند كه در تمام زمانها براي افراد بشر سودمند باشد. 
3. كهنه و قديمي نشدن 
يكي ديگر از ويژگيهايي كه يك كتابِ الگو و راهنما بايد داشته باشد، اين است كه نبايد در گذر زمان طراوت و شادابي اش را از دست بدهد.
4. آورندة آن پيامبر خدا باشد. 
ديگر از خصوصيات چنين كتابي اين است كه بايد به دست شخصي برگزيده از جانب خداوند متعال كه داراي كاملترين خصوصيات اخلاقي مثل عصمت و ايمان كامل و... مي باشد، براي هدايت انسانها آورده شده باشد. 
حال با توجه به اين مقدمه كوتاه مسلماً چنين كتابهايي (اناجيل) نمي توانند راهنماي انسانها در همة عصرها باشند چرا كه: 
1. جامعيت لازم براي راهنما بودن را ندارند بدين توضيح كه اين مجموعه (عهد جديد) را مي توان از نظر محتوا به سه بخش تقسيم كرد: 
الف. بخش تاريخي كه عمدتاً به تاريخ زندگي و فعاليتهاي حضرت عيسي ـ عليه‎ السلام ـ و حواريون پرداخته است. اين بخش را چهار انجيل معروف يعني متي، مرقس، لوقا و يوحنا در بر مي گيرند)
ب. بخش عقيدتي كه عمدتاً به ترويج عقايد و دفاع از آنها و رد عقايد ديگر مي پردازد. اين بخش در 21 رسالة موجود در عهد جديد مي باشد.
ج. بخش پيشگويي كه در آن وقايع آخرالزمان و آمدن مجدد حضررت عيسي ـ عليه‎ السلام ـ به صورت يك رؤيا و مكاشفه پيشگويي شده است.
فلذا همانطور كه گذشت اناجيل چهارگانه اصلاً مطلبي در مورد عقايد و احكام الهي ندارند و فقط به تاريخ زندگي حضرت عيسي ـ عليه‎ السلام ـ و برخي از حواريون پرداخته است، فلذا كتابي كه فقط به داستان سرايي پرداخته است نمي تواند راهنما و الگويي براي بشر باشد. 
2. اين كتب يا بهتر بگوييم اين مجموعه (عهد جديد) اصلاً آسماني نيست به اين بيان كه از طرف خداوند متعال براي بشر فرستاده نشده است و نويسندگان آنها انسانهايي بودند كه به نوشتن آنچه خود برداشت كرده بودند پرداخته اند. 
البته گفتني است كه در ميان مسيحيان هيچ كس معتقد نيست كه بخشي از اين مجموعه يا هيچ كتاب ديگري را حضرت عيسي ـ عليه‎ السلام ـ آورده است. آنها مي گويند معنا ندارد كه آن حضرت كتابي بياورد چون كتاب، وحي است و وحي بر واسطة بين خدا و انسان نازل مي شود، در حالي كه حضرت عيسي ـ عليه‎ السلام ـ خود خدا و كلمه او است.
3- مي توان ادعا كرد كه قريب به بيش از 90% مطالب مجموعه عهد جديد با گذر زمان كهنه شده و براي انسانهاي عصر حاضر قابل استفاده و بهره برداري نيست. شاهدي كه براي اين ادعا مي توان آورد اين است كه در ميان مسيحيان هم در مورد اينكه آيا عهد جديد مي تواند راهنماي اخلاقي انسانها باشد اقوال مختلفي است، عده اي كتاب مقدس را اساس اخلاق مي داند و عده اي ديگر حقوق طبيعي را و عده اي ديگر شخص گرايي را، اينها نشانگر اين واقعيت است كه عهد جديد نتوانسته راهنماي مناسبي براي انسانهاي عصر حاضر باشد.
4-. اناجيل كنوني كه تمام آنها ساليان دراز بعد از مسيح و به دست بعضي از مسيحيان نگاشته شده اند داراي تناقض هاي آشكاري هستند و اين نشان مي دهد كه آنها قسمتهاي قابل ملاحظه اي از آيات انجيل را به كلي فراموش كرده بودند.
5- وجود خرافات آشكار در اناجيل كنوني مانند داستان شراب سازي مسيح كه بر خلاف حكم عقل و حتي پاره اي از آيات تورات و انجيل كنوني است و داستان مريم مجدليه و امثال آن نيز روشنگر اين واقعيت است كه اناجيل كنوني نمي توانند راهنمايي مناسب براي بشر باشند.
6- در مجموعة عهد جديد، اخلاق اجتماعي وضعيت كاملاً واضحي ندارد و به نظر مي رسد كه برخي عبارات به جدايي انسان از فرايند سياسي، به طور كلي ترك دنيا و پذيرش زندگي فقيرانه و پرهيز از مطلق خشونت (حتي هنگام تجاوز ظالم) فرمان مي دهد.
7- نويسندگان عهد جديد با دخالت دادن اعتقادات شخصي خود در عهد جديد باعث ايجاد مسايل دشوار اخلاقي براي انسانها شده اند كه از جملة آنها عدم جواز طلاق و تعدد زوجات است.
8- در عهد جديد دو شخصيت متفاوت از حضرت عيسي ـ عليه‎ السلام ـ ارائه شده است، در يك بخش مسيح انسان، پيامبر خدا و بندة خدا و پسر انسان معرفي شده است و در بخشي ديگر مسيح به عنوان خود خدا و خالق آسمان و زمين معرفي شده ست.



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
تاریخ :
بازدید : 144
نویسنده : محمد

عده ای از انديشمندان مسیحی به تأثيرات منفی و پیامدهای اجتماعی آموزه گناه نخستين پرداخته اند. "ولتر" و "ژان ژاک روسو" معتقد بودند: آموزه گناه اوليه، انسان را نسبت به توانايی هايش بدبين ميسازد، و مانع رشد و توسعه اجتماعی و سياسی است و هزرگی و بی بندوباری را ترويج ميكند[1] از آنرو كه در گناه اوليه به مسيحيان آموخته ميشود كه او ناقص و گناه آلود متولد ميشود و توانايی برای بهبودی خود ندارد، از همين رو توانايی های انسان را تضعيف و نابود ميسازد.
همچنين پلاگيوس (کشیش مخالف با آموزۀ گناه نخستین) ميگويد: افرادی كه معتقد به غير قابل پيشگيری بودن گناه هستند دارای يك حس امنيت دروغين در گناه كردن ميشوند... هر كس كه بر اين باور باشد، حتی براي تغيير چيزهايی كه ميتواند نيز تلاش نميكند؛ ولی در حقيقت افرادی كه گناه می كنند و اين گناه كردن را تقصير سرشت خود می دانند عذاب بيشتری را متحمل می شوند؛ زيرا كوچكترين تلاشی براي رهايی از گناهان نكرده اند[2]

پی نوشت:
[1] الستر مك‌ گراث، درآمدی بر الهيات مسيحی، مترجم مسیح دیباح، نشرکتاب روشن، تهران 1385،صفحه 98
[2] جستارهایی در مسیحیت، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نشر تا ظهور، قم، 1390، صفحه 114



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: اسلام , مسیحیت , تمدن , قران ,
تاریخ :
بازدید : 129
نویسنده : محمد
 

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، خانواده‌ها در قارۀ اروپا بیشترین میزان مصرف الکل را در سراسر جهان دارند و به همین دلیل میزان مرگ و میر به دلیل نوشیدن الکل نیز در این قاره بیش از دیگر نقاط جهان است.

 

در داخل قارۀ اروپا نیز آن دسته از کشورهای منطقه بالتیک که عضو اتحادیه اروپا هستند، سهم بیشتری از درآمد خانواده‌ها را صرف خرید مشروبات الکلی می‌کنند.

بر اساس داده‌های جدیدی که روز سه‌شنبه از سوی مرکز آمار یوروستات منتشر شد، سال ۲۰۱۷ میلادی در سراسر اتحادیه اروپا مبلغی بیش از ۱۳۰ میلیارد یورو توسط خانواده‌ها صرف خرید مشروبات الکلی شده است. در این میان، خانواده‌های استونی بیشترین مبلغ را در این سال (۵.۲ %) به خرید الکل اختصاص داده‌اند و پس از آنها نیز لتونی با ۴.۹ درصد و لیتوانی با ۴ درصد قرار داشتند.

علاوه بر این سه کشور منطقه بالتیک، خانواده‌ها در کشورهای شرق اروپا نیز از مشتریان پروپاقرص مشروبات الکلی هستند و لهستان با اختصاص ۳.۵ درصد از کل بودجه خانوار به خرید الکل و پس از آن جمهوری چک با ۳.۳ درصد و مجارستان با ۳ درصد در جایگاه‌های بعدی این جدول قرار دارند.

کمترین میزان مصرف الکل در خانواده‌های اروپایی هم در اسپانیا دیده شده است. در این کشور حاشیۀ دریای مدیترانه تنها ۰.۸ درصد از کل بودجۀ خانوار در سال ۲۰۱۷ میلادی به خرید الکل اختصاص یافته است. ایتالیا و یونان نیز تنها با ۰.۱ درصد مصرف بیشتر، قبل از اسپانیا قرار گرفته بودند.



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: اسلام , مسیحیت , تمدن , قران ,
تاریخ :
بازدید : 117
نویسنده : محمد

موزه «کتاب مقدس» در آمریکا نسخه نامعمولی از کتاب مقدس را در نمایشگاهی به نام «کتاب مقدس برده داران» به نمایش گذاشته است که با دیگر نسخ کتاب مقدس تفاوت بسیار دارد. هدف این موزه آشکار کردن بخشهای تاریک تاریخ استعمار در کشورهای آفریقایی و کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب است. سث پولینگر، رئیس موزه در باره این نسخه نادر کتاب مقدس گفت، مسیونرهای انگلیسی برای تغییر دین برده گان آفریقایی و آمریکای لاتین به نسخه ای از کتاب مقدس نیاز داشتند که علاوه بر راضی کردن مردم کشورهای مستعمره‌نشین به تغییر دین، برده‌گی آنها را نیز توجیه کنند و مطمئن شوند که این افراد همواره مطیع استعمارگران خواهند بود.

در این نسخه کمیاب در مقایسه با نسخه عبری کتاب مقدس، نیمی از محتوای عهد جدید حذف شده است و تقریباً نود درصد از محتوای عهد قدیم. پولینگر در این باره افزود هدف مشخص این کتاب، در برده گی نگه داشتن مردم کشورهای مستعمره نشین بوده است.

این کتاب تا ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ در این موزه به نمایش در میآید و به بازدید کننده گان فرصت داده میشود تا متن این کتاب را مطالعه کنند. به گفته آنتونی اشمیت، کیوریتور این نمایشگاه، این نسخه از کتاب مقدس مملو از افکار نژاد پرستانه است.

تنها سه نسخه از این کتاب مقدس در جهان باقی مانده است، که یکی از انها در اختیار موزه کتاب مقدس آمریکاست و دو نسخه دیگر در اختیار دو دانشگاه در بریتانیا .



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
تاریخ :
بازدید : 135
نویسنده : محمد

پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای  گفته است به شدت نگران «موضوع جدی» همجنس‌گرایی است، او میگوید این موضوع تبدیل به «مدروز» شده است و روحانیون را نیز حساس کرده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان او در گفت‌وگویی به مناسبت انتشار کتاب مصاحبه‌اش با آلکساندر آوی ملو، کشیش شیلیایی و پروفسور یزدان‌شناسی، روز دوشنبه ۱۱ آذر (۳ نوامبر) گفته است: به نظر میرسد در جوامع امروزی همجنسگرایی حتی به مد تبدیل شده است و این ذهنیت در کلیسا نیز نفوذ کرده است.

پاپ میگوید این مساله یست که در ابتدا کلیسا از ا« غفلت کرد و اکنون به شدت نگران آن است.

و در رابطه با وجود همجنسگرایی در سطوح مختلف کلیسای کاتولیک نیز گفته است که این مسئله بسیار جدی است و شاید نشانه عدم برخورد درست با آن باشد. او خواسته است که به افرادی که “تمایل به همجنس‌گرایی در آنها به شدت ریشه‌دار است” اجازه شرکت در سمینارهای کلیسا داده نشود.

پاپ فرانسیس درهمین مصاحبه نیز تاکید کرده است که کشیش‌های همجنسگرا و مردان و زنان روحانی باید به طور کامل به امر “تجرد” وفادار باشند و با احساس مسئولیت کامل به وظایف‌شان عمل کنند. به گفته پاپ: «بهتر است این کشیش‌ها وظیفه کشیشی و زندگی روحانی را کنار بگذارند تا این که زندگی دوگانه‌ای داشته باشند.». گفتنی است که در کلیسای کاتولیک کشیش‌ها خود را به تجرد و بی‌همسری متعهد می‌کنند

منبع :http://iid.org.ir/?p=6012



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: اسلام , مسیحیت , تمدن , قران ,
تاریخ :
بازدید : 124
نویسنده : محمد

پیمایش ۲۰۱۸ موسسه گالوپ نشان میدهد اعتماد آمریکائیها به روحانیون به پایین ترین حد ممکن در تاریخ پیمایشهای این موسسه رسیده است. متخصصان نظرسنجی گالوپ میگویند تنها ۳۷ درصد از جامعه آ»اری ۱۰۲۵ نفری این پیمایش گفته اند که به صداقت و معیارهای اخلاقی کشیشها و روحانیون اعتماد دارند و ۴۳ درصد نیز گفته اند در حد متوسط به درستی و اخلاقی بودن روحانیون اعتماد دارند. ۱۵ درصد از شرکت کنندگان نیز به طرز افراطی اعلام بی اعتمادی مطلق کرده اند.  گالوپ پیمایش درباره تحلیل معیارهای اخلاقی افراد مذهبی را از سال ۱۹۷۷ آغاز کرده است.  تصویر جامعه آمریکا بر اساس پیمایش ۲۰۱۸ از این قرار است. تنها ۴۸ درصد از پروتستانها و ۳۱ درصد از کاتولیک ها معتقدند کشیشان کلیسا واجد معیارهای اخلاقی کافی هستند. آمار نشان میدهد  میزان اعتماد مردم از سال ۲۰۰۹ رو به افول گذاشته است. سال ۱۹۸۵، ۶۸ درصد شرکت کنندگان به روحانیون اعتماد مطلق داشتند. شیب نزولی این اعتماد در سال ۲۰۰۲ بعد از برملا شدن پرونده رسواییهای جنسی کشیشان شدت گرفت.

منبع :http://iid.org.ir/?p=6053



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: اسلام , مسیحیت , تمدن , قران ,
تاریخ :
بازدید : 133
نویسنده : محمد

 

سنگسار یکی از شیوه‌های رایج اعدام در کتاب مقدس است. این مجازات برای چندین جرم اجرا می‌شود، از جمله:


الف) کشتن فرزند برای بتان: «هر كس... از ذرّيت‏ خود به (بت) مولك بدهد...، قوم زمين او را با سنگ سنگسار كنند». (لاويان، 20: 2)


ب) جادوگرى: «مرد و زني‌ كه‌ صاحب‌ اجنه‌ يا جادوگر باشد، البته‌ كشته‌ شوند. ايشان‌ را به‌ سنگ‌ سنگسار كنيد. خون‌ ايشان‌ بر خود ايشان‌ است»‌. (لاويان، 20: 27)


ج) كفرگويى: «و هر كه‌ اسم‌ يهوه‌ را كفر گويد، هر آينه‌ كشته‌ شود. تمامي‌ جماعت،‌ او را البته‌ سنگسار كنند، خواه‌ غريب،‌ خواه‌ متوطن‌. چون كه‌ اسم‌ را كفر گفته‌ است،‌ كشته‌ شود». (لاویان، 24: 16)


د) حرمت‌شکنی روز شنبه: «و چون‌ بني ‌اسرائيل‌ در صحرا بودند، كسي‌ را يافتند كه‌ در روز سَبَّت،‌ هيزم‌ جمع‌ مي‌كرد. و كساني‌ كه‌ او را يافتند كه‌ هيزم‌ جمع‌ مي‌كرد، نزد موسي‌ و هارون‌ و تمامي‌ جماعت‌ آوردند. و او را در حبس‌ نگاه‌ داشتند؛ زيرا‌ اعلام‌ نشده‌ بود كه‌ با وي‌ چه‌ بايد كرد. و خداوند به‌ موسي‌ گفت‌: «اين‌ شخص‌ البته‌ كشته‌ شود. تمامي‌ جماعت‌، او را بيرون‌ از لشكرگاه‌ با سنگها سنگسار كنند». پس‌ تمامي‌ جماعت‌، او را بيرون‌ از لشكرگاه‌ آوردند و او را سنگسار كردند و بمرد، چنان‌كه ‌خداوند به‌ موسي‌ امر كرده‌ بود». (اعداد، 15: 32 ـ 36)


کار کردن در روز شنبه: «در روز هفتمین، سبت، آرامی مقدس خداوند برای شماست؛ هر‌ که در آن کاری کند، کشته شود». (خروج، 35: 2)


هـ) بت‏پرستى: «و اگر برادرت‌ كه‌ پسر مادرت‌ باشد يا پسر يا دختر تو يا زن‌ هم‌آغوش‌ تو يا رفيقت‌ كه‌ مثل‌ جان‌ تو باشد، تو را در خفا اغوا كند و گويد كه‌ برويم‌ و خدايان‌ غير را كه‌ تو و پدران‌ تو نشناختيد، عبادت‌ کنیم‌، از خدايان‌ امتهايي‌ كه‌ به‌ اطراف‌ شما باشند، خواه‌ به‌ تو، نزديك‌ و خواه‌ از تو، دور باشند، از اقصاي‌ زمين‌ تا اقصاي‌ ديگر آن‌، او را قبول‌ مكن‌ و او را گوش‌ مده‌ و چشم‌ تو بر وي‌ رحم‌ نكند و بر او شفقت‌ مکن و او را پنهان‌ مكن‌. البته‌ او را به‌ قتل‌ رسان.، دست‌ تو اول‌ به‌ قتل‌ او دراز شود و بعد دست‌ تمامي‌ قوم‌. و او را به‌ سنگ‌ سنگسار کن تا بميرد، چون‌كه‌ مي‌خواست‌ تو را از يَهُوَه‌، خدايت‌، كه‌ تو را از زمين‌ مصر از خانه‌ بندگي‌ بيرون‌ آورد، منحرف‌ سازد. و جميع‌ اسرائيليان‌ چون‌ بشنوند، خواهند ترسيد و بار ديگر چنين‌ امر زشت‌ را در ميان‌ شما مرتكب‌ نخواهند شد». (تثنيه، 13: 6 ـ 11)


و) پرستش آفتاب و ماه: «اگر در ميان‌ تو، در يكي‌ از دروازه‌هايت‌ كه‌ يَهُوَه،‌ خدايت‌ به‌ تو مي‌دهد، مرد يا زني‌ پيدا شود كه‌ در نظر يَهُوَه‌، خدايت‌، كار ناشايسته‌ کند، از عهد او تجاوز كند و خدايان‌ غير را عبادت‌ و سجده‌ کند، خواه‌ آفتاب‌ يا ماه‌ يا هر يك‌ از جنود آسمان‌ كه‌ من‌ امر نفرموده‌ام‌، و از آن‌ اطلاع‌ يابی و بشنوي‌، پس‌ نيكو تفحص‌ كن‌ و اينك‌ اگر راست‌ و يقين‌ باشد كه‌ اين‌ رجاست‌ در اسرائيل‌ واقع‌ شده‌ است، آن گاه‌ آن‌ مرد يا زن‌ را كه‌ اين‌ كار بد را در دروازه‌هايت‌ كرده‌ است‌، بيرون‌ آور و آن‌ مرد يا زن‌ را با سنگها سنگسار كن‌ تا بميرند». (تثنیه،17: 2 ـ 5)


ز) پسر لجوج و سركش: «اگر كسي‌ را پسري‌ سركش‌ و فتنه‌انگيز باشد كه‌ سخن‌ پدر و سخن‌ مادر خود را گوش‌ ندهد و هر چند او را تأديب‌ کنند، ايشان‌ را نشنود، پدر و مادرش‌ او را بگیرند و نزد مشايخ‌ شهرش‌ به‌ دروازة‌ محله‌اش‌ بياورند و به‌ مشايخ‌ شهرش‌ گويند: اين‌ پسر ما سركش‌ و فتنه‌انگيز است‌، سخن‌ ما را نمي‌شنود و مسرف‌ و ميگسار است‌. پس‌ جميع‌ اهل‌ شهرش‌، او را به‌ سنگ‌ سنگسار كنند تا بميرد. پس‌ بدي‌ را از ميان‌ خود دور كرده‌اي‌ و تمامي‌ اسرائيل‌ چون‌ بشنوند، خواهند ترسيد». (تثنیه، 21: 18 ـ 21)


ح) پیدا نشدن علامت بکارت: «اگر اين‌ سخن‌، راست‌ باشد و علامت‌ بكارت‌ آن‌ دختر پيدا نشود، آن گاه‌ دختر را نزد در خانة‌ پدرش‌ بيرون‌ آورند و اهل‌ شهرش‌، او را با سنگ‌ سنگسار کنند تا بميرد؛ چون‌كه‌ در خانة‌ پدر خود زنا كرده و در اسرائيل‌ قباحتي‌ نموده‌ است‌. پس‌ بدي‌ را از ميان‌ خود دور كرده‌اي»‌. (تثنیه، 22: 20 ـ 21)



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
تاریخ :
بازدید : 154
نویسنده : محمد

مسیحیان استدلال می کنند که چون مسیح عالم بود و همه چیز را می دانست پس خداست!! مثلا در انجیل یوحنا می خوانیم که یارانش به او می گویند:الآن دانستیم که همه‌چیز را می‌دانی و لازم نیست که کسی از تو بپرسد.
انجیل وحنا_باب16_بند30

مسیحیان میگویند از انجایی که فقط خداست که همه چیز را می داند و علم مطلق دارد پس عیسی مسیح هم خداست...



ایا عیسی واقعا علم بی نهایت داشت؟

خیر،چرا که وقتی که از او در مورد روز قیامت سوال می شود اظهار می کند بجز پدر(خدا)هیچ کس از زمان قیامت اطلاع ندارد و حتی خودش هم مطلع نیست این ماجرا در انجیل متی امده است:ولی از آن روز و ساعت غیر از پدر هیچ‌کس اطّلاع ندارد، نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم.
انجیل متی_باب24_بند36

پس ما به وضوح می بینیم خود مسیح علم مطلق را از خودش نفی می کند و از تاریخ قیامت مطلع نیست علاوه بر اینکه در صورت عالم بودن مسیح خودش اظهار می کند هر چه دارد از نزد خودش نیست بلکه از طرف خدا به او داده شده است حتی علم:

✝️انجیل یوحنا:من از خود هیچ نمی‌توانم کرد بلکه چنانکه شنیده‌ام داوری می‌کنم و داوری من عادل است زیرا که اراده ی خود را طالب نیستم بلکه اراده ی پدری که مرا فرستاده است. عیسی ادعای خود را ثابت می‌کند.
انجیل یوحنا_باب5_بند30


جمع بندی:
مسیحیان علم مطلق عیسی را دلیل بر خدا بودن او می دانند در صورتی که خود عیسی اظهار می کند که علم مطلق ندارد و انچه را هم که می داند از طرف خداست



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تا ملکوت و آدرس tamalakoot.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 12411
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com