عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 129
نویسنده : محمد

 

سنگسار یکی از شیوه‌های رایج اعدام در کتاب مقدس است. این مجازات برای چندین جرم اجرا می‌شود، از جمله:


الف) کشتن فرزند برای بتان: «هر كس... از ذرّيت‏ خود به (بت) مولك بدهد...، قوم زمين او را با سنگ سنگسار كنند». (لاويان، 20: 2)


ب) جادوگرى: «مرد و زني‌ كه‌ صاحب‌ اجنه‌ يا جادوگر باشد، البته‌ كشته‌ شوند. ايشان‌ را به‌ سنگ‌ سنگسار كنيد. خون‌ ايشان‌ بر خود ايشان‌ است»‌. (لاويان، 20: 27)


ج) كفرگويى: «و هر كه‌ اسم‌ يهوه‌ را كفر گويد، هر آينه‌ كشته‌ شود. تمامي‌ جماعت،‌ او را البته‌ سنگسار كنند، خواه‌ غريب،‌ خواه‌ متوطن‌. چون كه‌ اسم‌ را كفر گفته‌ است،‌ كشته‌ شود». (لاویان، 24: 16)


د) حرمت‌شکنی روز شنبه: «و چون‌ بني ‌اسرائيل‌ در صحرا بودند، كسي‌ را يافتند كه‌ در روز سَبَّت،‌ هيزم‌ جمع‌ مي‌كرد. و كساني‌ كه‌ او را يافتند كه‌ هيزم‌ جمع‌ مي‌كرد، نزد موسي‌ و هارون‌ و تمامي‌ جماعت‌ آوردند. و او را در حبس‌ نگاه‌ داشتند؛ زيرا‌ اعلام‌ نشده‌ بود كه‌ با وي‌ چه‌ بايد كرد. و خداوند به‌ موسي‌ گفت‌: «اين‌ شخص‌ البته‌ كشته‌ شود. تمامي‌ جماعت‌، او را بيرون‌ از لشكرگاه‌ با سنگها سنگسار كنند». پس‌ تمامي‌ جماعت‌، او را بيرون‌ از لشكرگاه‌ آوردند و او را سنگسار كردند و بمرد، چنان‌كه ‌خداوند به‌ موسي‌ امر كرده‌ بود». (اعداد، 15: 32 ـ 36)


کار کردن در روز شنبه: «در روز هفتمین، سبت، آرامی مقدس خداوند برای شماست؛ هر‌ که در آن کاری کند، کشته شود». (خروج، 35: 2)


هـ) بت‏پرستى: «و اگر برادرت‌ كه‌ پسر مادرت‌ باشد يا پسر يا دختر تو يا زن‌ هم‌آغوش‌ تو يا رفيقت‌ كه‌ مثل‌ جان‌ تو باشد، تو را در خفا اغوا كند و گويد كه‌ برويم‌ و خدايان‌ غير را كه‌ تو و پدران‌ تو نشناختيد، عبادت‌ کنیم‌، از خدايان‌ امتهايي‌ كه‌ به‌ اطراف‌ شما باشند، خواه‌ به‌ تو، نزديك‌ و خواه‌ از تو، دور باشند، از اقصاي‌ زمين‌ تا اقصاي‌ ديگر آن‌، او را قبول‌ مكن‌ و او را گوش‌ مده‌ و چشم‌ تو بر وي‌ رحم‌ نكند و بر او شفقت‌ مکن و او را پنهان‌ مكن‌. البته‌ او را به‌ قتل‌ رسان.، دست‌ تو اول‌ به‌ قتل‌ او دراز شود و بعد دست‌ تمامي‌ قوم‌. و او را به‌ سنگ‌ سنگسار کن تا بميرد، چون‌كه‌ مي‌خواست‌ تو را از يَهُوَه‌، خدايت‌، كه‌ تو را از زمين‌ مصر از خانه‌ بندگي‌ بيرون‌ آورد، منحرف‌ سازد. و جميع‌ اسرائيليان‌ چون‌ بشنوند، خواهند ترسيد و بار ديگر چنين‌ امر زشت‌ را در ميان‌ شما مرتكب‌ نخواهند شد». (تثنيه، 13: 6 ـ 11)


و) پرستش آفتاب و ماه: «اگر در ميان‌ تو، در يكي‌ از دروازه‌هايت‌ كه‌ يَهُوَه،‌ خدايت‌ به‌ تو مي‌دهد، مرد يا زني‌ پيدا شود كه‌ در نظر يَهُوَه‌، خدايت‌، كار ناشايسته‌ کند، از عهد او تجاوز كند و خدايان‌ غير را عبادت‌ و سجده‌ کند، خواه‌ آفتاب‌ يا ماه‌ يا هر يك‌ از جنود آسمان‌ كه‌ من‌ امر نفرموده‌ام‌، و از آن‌ اطلاع‌ يابی و بشنوي‌، پس‌ نيكو تفحص‌ كن‌ و اينك‌ اگر راست‌ و يقين‌ باشد كه‌ اين‌ رجاست‌ در اسرائيل‌ واقع‌ شده‌ است، آن گاه‌ آن‌ مرد يا زن‌ را كه‌ اين‌ كار بد را در دروازه‌هايت‌ كرده‌ است‌، بيرون‌ آور و آن‌ مرد يا زن‌ را با سنگها سنگسار كن‌ تا بميرند». (تثنیه،17: 2 ـ 5)


ز) پسر لجوج و سركش: «اگر كسي‌ را پسري‌ سركش‌ و فتنه‌انگيز باشد كه‌ سخن‌ پدر و سخن‌ مادر خود را گوش‌ ندهد و هر چند او را تأديب‌ کنند، ايشان‌ را نشنود، پدر و مادرش‌ او را بگیرند و نزد مشايخ‌ شهرش‌ به‌ دروازة‌ محله‌اش‌ بياورند و به‌ مشايخ‌ شهرش‌ گويند: اين‌ پسر ما سركش‌ و فتنه‌انگيز است‌، سخن‌ ما را نمي‌شنود و مسرف‌ و ميگسار است‌. پس‌ جميع‌ اهل‌ شهرش‌، او را به‌ سنگ‌ سنگسار كنند تا بميرد. پس‌ بدي‌ را از ميان‌ خود دور كرده‌اي‌ و تمامي‌ اسرائيل‌ چون‌ بشنوند، خواهند ترسيد». (تثنیه، 21: 18 ـ 21)


ح) پیدا نشدن علامت بکارت: «اگر اين‌ سخن‌، راست‌ باشد و علامت‌ بكارت‌ آن‌ دختر پيدا نشود، آن گاه‌ دختر را نزد در خانة‌ پدرش‌ بيرون‌ آورند و اهل‌ شهرش‌، او را با سنگ‌ سنگسار کنند تا بميرد؛ چون‌كه‌ در خانة‌ پدر خود زنا كرده و در اسرائيل‌ قباحتي‌ نموده‌ است‌. پس‌ بدي‌ را از ميان‌ خود دور كرده‌اي»‌. (تثنیه، 22: 20 ـ 21)



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
تاریخ :
بازدید : 151
نویسنده : محمد

مسیحیان استدلال می کنند که چون مسیح عالم بود و همه چیز را می دانست پس خداست!! مثلا در انجیل یوحنا می خوانیم که یارانش به او می گویند:الآن دانستیم که همه‌چیز را می‌دانی و لازم نیست که کسی از تو بپرسد.
انجیل وحنا_باب16_بند30

مسیحیان میگویند از انجایی که فقط خداست که همه چیز را می داند و علم مطلق دارد پس عیسی مسیح هم خداست...



ایا عیسی واقعا علم بی نهایت داشت؟

خیر،چرا که وقتی که از او در مورد روز قیامت سوال می شود اظهار می کند بجز پدر(خدا)هیچ کس از زمان قیامت اطلاع ندارد و حتی خودش هم مطلع نیست این ماجرا در انجیل متی امده است:ولی از آن روز و ساعت غیر از پدر هیچ‌کس اطّلاع ندارد، نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم.
انجیل متی_باب24_بند36

پس ما به وضوح می بینیم خود مسیح علم مطلق را از خودش نفی می کند و از تاریخ قیامت مطلع نیست علاوه بر اینکه در صورت عالم بودن مسیح خودش اظهار می کند هر چه دارد از نزد خودش نیست بلکه از طرف خدا به او داده شده است حتی علم:

✝️انجیل یوحنا:من از خود هیچ نمی‌توانم کرد بلکه چنانکه شنیده‌ام داوری می‌کنم و داوری من عادل است زیرا که اراده ی خود را طالب نیستم بلکه اراده ی پدری که مرا فرستاده است. عیسی ادعای خود را ثابت می‌کند.
انجیل یوحنا_باب5_بند30


جمع بندی:
مسیحیان علم مطلق عیسی را دلیل بر خدا بودن او می دانند در صورتی که خود عیسی اظهار می کند که علم مطلق ندارد و انچه را هم که می داند از طرف خداست



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
تاریخ :
بازدید : 94
نویسنده : محمد

توحید یکی از ارکان اصلی و اصول ثابت تمام ادیان الهی است. تثلیث یکی از مهم‌ترین اعتقادات بسیاری از مشرکان حیات بشری است که پیروان عیسی مسیح، با تحریف دین عیسی (علیه‌السلام) آن را وارد مسیحیت کردند. یکی از راه‌های اثبات بطلان و انحرافی بودن تثلیث این است که بدانیم خود عیسی مسیح قائل به چند خدا بوده‌اند.

 کتاب مقدس سرشار از آیاتی است که نشان می‌دهد نه‌تنها عیسی مسیح به تثلیث هیچ اعتقادی نداشته، بلکه وی یک موحد واقعی و عبدی یگانه پرست و مؤمنی خداپرست بوده است. عیسی مسیح در جواب کسی که او را استاد نیکو خطاب کرده به صراحت می‌فرماید: مرا نباید نیکو بخوانی چراکه نیکو فقط خداست.

کتاب مقدس این گفتگو را چنین حکایت می‌کند: «و یکی از روسا از وی سؤال نموده، گفت، ای استاد نیکو چه کنم تا حیات جاودانی را وارث گردم؟ عیسی وی را گفت، از بهر چه مرا نیکو می‌گویی و حال‌آنکه هیچ‌کس نیکو نیست جز یکی که خدا باشد.»

ترجمه قدیم کتاب مقدس، انجیل لوقا 18: 18 و 19.



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
تاریخ :
بازدید : 84
نویسنده : محمد

 کشته شدن یا نشدن حضرت مسیح (علیه‌السلام) یکی از مسائل و مباحث مهم تاریخ تقابل مسیحیت با سایر ادیان به خصوص اسلام است. این بحث از آن جهت حائز اهمیت است که مسیحیان کنونی بسیاری از اعتقادات کلیدی و اساسی خود ازجمله تثلیث و فدا را بر مبنای کشته شدن مسیح (علیه‌السلام) استوار کرده‌اند.

ولی بر طبق متن انجیل، مسیح زنده هست.

در اناجیل چنین آمده است که چون فریسیان عده‌ای را فرستادند تا حضرت مسیح (علیه‌السلام) را بگیرند، ایشان در گفتگویی که میان حضرت و فریسیان رخ‌داده، می‌فرمایند که پس از زمانی اندک، دوباره برای گرفتن من می‌آیید ولی من نزد فرستنده خود می‌روم و دیگر مرا نخواهید یافت.

 کتاب مقدس حکایت این گفتگو را چنین نقل می‌کند: «چون فریسیان شنیدند که خلق درباره او همهمه می‌کنند، فریسیان و روسای کَهَنَه خادمان فرستادند تا او را بگیرند. آنگاه عیسی گفت، اندک زمانی دیگر با شما هستم، بعد نزد فرستنده خود می‌روم. و مرا طلب خواهید کرد و نخواهید یافت و آنجایی که من هستم شما نمی‌توانید آمد».

ترجمه قدیم کتاب مقدس، یوحنا 7: 32-34



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
تاریخ :
بازدید : 74
نویسنده : محمد


تثلیث یعنی سه خدای کامل وجود دارد، ولی ما یک خدای کامل داریم!!!

:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,

تاریخ :
بازدید : 83
نویسنده : محمد

مجتبی ایمانی

دانشجوی فوق لیسانس رشته کامپیوتر و کارآفرینی - گرایش محاسبات ابری در دانشگاه رن فرانسه

 بعد از دیدن ویدئوهای متعدد از مصاحبه با مسیحیانی که مسلمان شده‌اند می‌توان دید که این محورها، مهمترین دلایل علاقه‌مندی و تشرف آنها به دین اسلام است:

1- معجزات قرآن و حقایق علمی در قرآن و برخی پیشگویی‌های قرآن.

2- اینکه ملاک برتری در اسلام تقوای انسان‌هاست نه پول و قدرت و رنگ پوست.

3- تعالیم اسلام درباره‌ی احترام به انسان‌ها، ارزش خانواده و اهمیت دوست و همسایه.

4- این موضوع که ممنوعیت خوردن خوک و شراب حتی در انجیل هم آمده ولی مسیحیان به آن عمل نمی‌کنند و مسلمانان عمل می‌کنند.

5- اینکه پیشگویی ظهور پیامبر اسلام در انجیل و تورات هم آمده بود.

6- آشنا شدن با امام حسین علیه السلام و فداکاری‌هایی که در روز عاشورا برای حفظ دین اسلام کردند و آشنایی با پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگترین گردهمایی انسان‌ها در طول تاریخ.

7- شناخت حضرت مهدی علیه السلام و اینکه به زودی ظهور خواهند کرد و حضرت عیسی علیه السلام هم به همراه ایشان خواهد آمد.

8- اینکه انسان در روز قیامت نتیجه‌ی اعمال خوب و بد خودش را دریافت خواهد کرد و هرکس مسئولیت اعمال خودش را خواهد داشت و فرق اسلام با مسیحیت که اعتقاد دارند حضرت عیسی برای آمرزش گناهان مسیحیان به صلیب رفت و وجود این تلقی که مسیحیان آزادند هر گناهی مرتکب شوند.

9- دیگر ارزش‌های اسلامی که برای غیرمسلمانان جالب و امیدوار کننده است و آن‌ها را از پوچی و تاریکی بیرون می‌آورد.

همین نکات ساده و اولیه برای بسیاری از افراد در دنیا ناشناخته است و به دلیل یکسونگری رسانه‌ها، تنها تصویری که از اسلام دارند خلاصه در داعش و خشونت است. ویدئوهای متعددی از مصاحبه‌ها و صحبت‌های این مسیحیان تازه مسلمان شده وجود دارد که می‌توانید در اینترنت و یوتیوب و کانال‌های تلگرامی پیدا کنید.

یک ایده‌ی خوب این است که هر کسی یک متن دو سه صفحه‌ای به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی و دیگر زبان‌ها در دسترس داشته باشد که به صورت خیلی خلاصه به این نکات دین اسلام اشاره کند. اگر کسی را دید که علاقه‌مند بود یک شناخت اجمالی و سریع از دین اسلام پیدا کند آن را برایش بفرستد...



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: اسلام , مسیحیت , تمدن , قران ,
تاریخ :
بازدید : 98
نویسنده : محمد

 جریان مسیحیت تبشیری تمام همت و توان خود را برای جذب افراد مختلف به فرقه به کار بسته است و از ابزار ها و امکاناتی که توسط دشمنان و مخالفین نظام جمهوری اسلامی در اختیار آنها قرار گرفته شده در راستای اهداف نامشروع خود استفاده می کنند.

 بیشترین کسانی که به مسیحیت تبشیری روی خوش نشان می دهند سرخوردگان اجتماعی هستند که از طریق دریافت پیام در رسانه ها این حرکت را پیگیری می کنند .اغلب گروندگان جدید به این فرقه تبشیری از سه راه جذب شده اند: تبلیغات حضوری، تلویزیونی و اینترنتی.

 این افراد اغلب توسط فردی به آیین مسیحیت دعوت شدهاند که در دانشگاه محل تحصیل شان و یا در محل کار و سکونت شان با آنها آشنایی داشته است. گروه دیگر نیز از طریق مشاهده برنامه های تلویزیونی و سایتهای اینترنتی به این فرقه گرایش پیدا کرده اند. برنامه های جذاب، سخنرانان توانا، دروغهای بزرگ در زمینه اعجاز و…، گفتگوها و تبلیغ آزادیهای مفرط در این برنامه ها بر جذب جوانان کمک شایانی میکند.

 در خصوص برقراری ارتباط با مرکزیت فرقه تبشیری می توان گفت مخاطبین تلویزیون های فارسی زبان، اغلب با خارج از کشور تماس برقرار کرده و به وسیله مجریان و اپراتورهای تلفن به یکی از کلیساهای خانگی و کشیشهای فعال در آن جذب می شوند، در خصوص سایتها و مراجعان حضوری نیز شماره همراه کشیش در اختیار ایشان گذاشته می شود و قبل از مبادرت به تماس و یا فورا پس از برقراری اولین تماس طی چند مرحله مذاکره تلفنی به مراسم ورود به آیین مسیحیت دعوت میشوند.

 دست اندر کاران این فرقه ، افراد جذب شده را به فراخور شرایط و شخصیت ایشان به یکی از محافل و جلسات داخل کشور و یا خارج از کشور دعوت می‌کنند .

 جلسات داخلی در منازل موسوم به کلیساهای خانگی که اغلب در مناطق مرفه شهرهای بزرگ قرار دارد برگزار می شود. جلسات خارجی بیشتر به منظور برنامه سازی، برگزاری جلسات بزرگ کلیسایی و… برپا می شوند و غالبا در کشورهایی نظیر ترکیه، قبرس، یونان و… تشکیل می شود.

گفتنی است عمده مهمانان این جلسات با هزینه سازمانهای تبلیغی مسیحیت تبشیری ، سفر و اقامت می کنند.



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: مسیحیت , بدعت , شریعت ,
تاریخ :
بازدید : 75
نویسنده : محمد

چراغ سبز پروتستان به بی بند و باری با نفی دوزخ

 یکی از تفاوت های مهم مسیحیت تبشیری با سایر فرقه های مسیحی در بحث اعتقاد به دوزخ می باشد چنانچه تبشیری ها بیان می کنند منکر دوزخ و جهنم می باشند و نکته جالب اینکه اگرچه ادعا می کنند در کتاب مقدس بحثی از جهنم وجود ندارد(بجز در اپوکریفا) ولی باز در مواجهه با پیروان سایر ادیان، آنان را در صورت عدم پذیرش، بشارت به جهنم می دهند.

 این تضاد و پارادوکسی که در بین تبشیری ها در بحث دوزخ وجود دارد نشان می دهد که این طیف در هر زمان و بنابر ضرورتی که منافع ایشان ایجاب کند اعتقاد سازی می کنند و یا منکر اعتقادی می شوند در حقیقت مسیحیان تبشیری می خواهند این مسئله را القا کنند که پس از تصدیق لفظی، پیروان از عمل بی نیاز می شوند و آزادند که هرچه مورد میلشان بود انجام دهند.

 انکار جهنم به این صورت که بیان شد موجب افزایش بی بند و باری در بین مسیحیان تبشیری شده است تا آنجا که بسیاری از اخلاقیات در سایه ایمان لفظی رنگ باخته و اعمال و افعال بسیار شنیع و زشتی در بین این فرقه رخ می دهد همچنین اعتقاد به چنین آموزه هایی باعث می شود تا مفاهیم فطری چون وفای به عهد، عدم خیانت ورزی، خدمت به همنوع و... چندان کارهای خوب و ضروری برای سعادت انسان محسوب نشوند.

:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: مسیحیت , بدعت , شریعت ,

تاریخ :
بازدید : 66
نویسنده : محمد

مسیحیان تبشیری در کنار ترامپ اعتقادی به گرمایش زمین ندارند!

 گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی از معضلات و خطرات مهم زیست‌ محیطی در دهه‌های اخیر است، با این حال اوانجلیست‌ها به آن باور ندارند.

 قریب به ۸۵ میلیون اوانجلیست در امریکا زندگی می‌کنند و حدود ۲۶ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

 این گروه بر این باورند که گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی حقیقت ندارند و با توسل به سه مورد آن را رد می‌کنند: فریبی که از سوی گروه‌های لیبرال مطرح شده، نظریه‌ای که برپایه علم دروغین بنا شده و هتاکی به هوش خداوند که طراح انسان و جهان است.

 براساس نتایج این نظرسنجی اکثر اوانجلیست‌ها باور دارند که انسان نمی‌تواند به «برنامه‌های خداوند» آسیب بزند و هر آنچه در زمین رخ می‌دهد براساس «اراده خداوند» است.

 مارتین پالمر، مورخ دینی و یک فعال محیط زیست که در مورد نحوه درک از محیط زیست در میان پیروان ادیان تحقیق می‌کند پیروان کلیسای انجیلی را یکی از متعصب‌ترین گروه‌ها در زمینه درک و پذیرش گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی می‌داند.

 وی در زمان برگزاری مراسم سخنرانی در مورد ادیان و رابطه آنها با محیط زیست بارها با اعتراض افرادی روبرو شده که تغییرات آب و هوایی بر اثر فعالیت‌های انسانی را دروغ می‌دانند.

 یکی دیگر از نقاط مشترک اوانجلیست ها علاقه آنها به دونالد ترامپ است. به گزارش نیویورک تایمز بیشتر پیروان این فرقه در سراسر امریکا بر این باورند که ترامپ در جایگاه درستی ایستاده، نیت خالصی برای اداره کشور دارند و قادر است که او می‌تواند موجب نجات و رستگاری کشور شود.

 دونالد ترامپ از جمله کسانی است که به گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی باور ندارد و بارها در صفحه توییتر خود این مساله را به سخره گرفته است.

 وی حتی در مواردی تغییرات آب و هوایی یک بازی سیاسی از جانب دیگر دولت‌ها خوانده است که قصد دارند با فریب جهانیان بازار را در اختیار بگیرند و مانع فروش کالاهای آمریکایی شود. همچنین وی بر این باور است که شرکت در برنامه‌های مقابله با گرمایش زمین موجب هدر رفتن میلیارها دلار از بودجه آمریکا شده و سودی ندارد.



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: مسیحیت , خشونت در مسیحیت , رحمت ,
تاریخ :
بازدید : 92
نویسنده : محمد

 

جوانان اروپایی هر روز بیشتر و بیشتر از مسیحیت روگردان می‌شوند. پژوهش جدید دانشگاه سنت مری، از قدیمی‌ترین مراکز دانشگاهی کلیسای کاتولیک نشان می‌دهد که اکثریت جوانان در دوازده کشور اروپایی هیچ گونه وابستگی و علاقه‌ای به مذهب ندارند.

پژوهش استفان بولیوان، استاد الهیات دانشگاه سنت مری لندن، در کشورهایی مانند هلند و بلژیک انجام شده است که به گفته کارشناسان به‌ صورت سنتی دارای فرهنگ مذهبی هستند. این گزارش می‌گوید که جمعیت افراد مومن به مسیحیت در این قاره در حال کاهش است.

موسسه آمریکایی تحقیقات «پیو» نیز در سال ۲۰۱۵ با ارائه نتیجه تحقیقات خود اعلام کرده بود که در دهه‌های آینده، جمعیت مسیحیان تا ۱۰۰ میلیون نفر کاهش خواهد یافت.

بیشتر جوانان در کشورهای استونی، سوئد، هلند، بریتانیا، مجارستان، بلژیک، فرانسه، دانمارک، فنلاند، نروژ و اسپانیا با مذهب رابطه‌ای ندارند.

کمترین جمعیت جوانان مسیحی را جمهوری چک با ۹ درصد، سوئد با ۱۸ درصد و هلند با ۱۹ درصد داراست.

بیشترین جمعیت جوانان مسلمان در کشورهای فرانسه، بلژیک و اتریش زندگی می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: اسلام , مسیحیت , تمدن , قران ,
تاریخ :
بازدید : 78
نویسنده : محمد

سوء استفاده مسیحیت تبشیری از علم روان شناسی

مسیحیت تبشیری امروزه با استفاده ابزاری از مفاهیم کتب روان شناسی در جذب افراد به تفکرات مسیحیت بهره می برند . طبق بررسی های بعمل آمده ، در حدود 100 سال پیش جنبشی در آمریکا ظهور کرد که با استفاده از متد روان‌شناسی، کار تبلیغی خود را در مسیحیت تبشیری ادامه داد.

در واقع روان‌شناسی جدیدی را با عنوان روان‌شناسی موفقیت و تفکر خلاق ایجاد کردند که اینها در دل مسیحیت به وجود آمد. یعنی مسیحیانی که می‌خواستند نگرش جدید از مسیحیت ارائه دهند با استفاده از دانش روان شناسی در قالب نگارش کتب مختلف و ارائه سخنرانی های انگیزشی وارد شدند.

لازم به ذکر است فروش این کتب در کشور ما بسیار زیاد است که خود جای بحث دارد به این معنی که مترجم بخشی از کتب آنها را که می‌توان ترجمه کرد، برگردان می کند و آن چیزی که تضاد آشکار با اصول اعتقادی ما دارد و دیگر مطالب بدش را حذف کرده و در نهایت کتاب‌هایی را در این زمینه منتشر می‌کنند که محتوای آنها موجب سردرگمی و تضعیف عقیدتی می‌شود.

بر اساس این گزارش جریان مسیحیت تبشیری جدید از روش‌های عرفانی برای جلب نظر افراد استفاده می‌کند. مثلاً با زبانی که خود ایشان از آن به زبان روح‌القدس یاد می‌کنند مراسم اجرا می‌کنند و از خود بی خود می شوند یا مراسم تدهین که در مسیحیت با روغن مقدس به اجرا گذاشته می‌شود.

اینها مراسم خود را با تکنیک‌های روان‌شناسی ترکیب کرده و حالت خلسه برای افراد ایجاد می‌کنند و در نهایت فرآیند مغز شویی را همسو با اهداف خودشان در ذهن افراد پیاده می کنند و آنها تبدیل به اعضای فعال فرقه مسیحیت تبشیری می شوند .



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: مسیحیت , بدعت , شریعت ,
تاریخ :
بازدید : 76
نویسنده : محمد

فمنیسم مسیحی خروجی فرقه پروتستان

زنی که فریاد می‌زد «خداوند زن است» با پریدن از روی حفاظ خود را به نزدیکی «تابلوی ولادت» رساند ولی نیروهای امنیتی او را در مجاورت مجسمه متوقف کردند.

این اختلال ساعاتی قبل از نطق رهبران کاتولیک‌های جهان در جمع چند هزار نفری مومنان در قسمتی از صحن واتیکان اتفاق افتاد که به مغاره یا تابلوی ولادت معروف است و در ایام کریسمس معمولا صحنه‌ های مرتبط با تولد پیامبر مسیحیان در آن بازآفرینی می شود.

این نوع اعتراضات زنان مسیحی در پی اعتقاد بسیار بد نسبت به زن و نسبت دادن گناه نخستین به زن و از طرفی نزدیک بودن مردان به خدا در این آیین صورت می گیرد.

به عبارتی فریاد خداوند زن است در پاسخ به نگاه پایین دستی کلیسای پروتستان به زنان است. کلیسایی که بر باور پولس یهودی پا می‌فشارد و اساس الهیات آن بر باور فرودستی زن در مقابل با مرد پایه‌گذاری شده و محوریت این الهیات بر پایه اندیشه ریاست و برتری مردان در نظام آفرینش است.

این رویکرد حتی در رسانه‌های تبشیری نیز به صراحت بیان می‌شود و کارشناسان این شبکه ها و رسانه ها به حقوق زن که می‌رسند به این عبارت اشاره می‌نمایند که "من به زنی اجازه نمی‌دهم که تعلیم دهد و یا بر مردان حکومت کند. زنها باید ساکت باشند." ( اول تیموتائوس 2: 12)

کشیشان خودخوانده و شبانان این فرقه حتی باور به فعالیت اجتماعی زنان نیز ندارند و زن خوب را زن خانه نشین معرفی می‌کنند و این موضوع اعتراضات بسیاری از سوی جامعه زنان در پی داشته است.



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: مسیحیت , بدعت , شریعت ,
تاریخ :
بازدید : 84
نویسنده : محمد

نمایش «کتاب مقدس برده‌داری» در آمریکا


موزه «کتاب مقدس» در آمریکا نسخه نامعمولی از کتاب مقدس را در نمایشگاهی به نام «کتاب مقدس برده داران» به نمایش گذاشته است که با دیگر نسخ کتاب مقدس تفاوت بسیار دارد. هدف این موزه آشکار کردن بخشهای تاریک تاریخ استعمار در کشورهای آفریقایی و کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب است.

سث پولینگر، رئیس موزه در باره این نسخه نادر کتاب مقدس گفت، مسیونرهای انگلیسی برای تغییر دین برده گان آفریقایی و آمریکای لاتین به نسخه ای از کتاب مقدس نیاز داشتند که علاوه بر راضی کردن مردم کشورهای مستعمره‌نشین به تغییر دین، برده‌گی آنها را نیز توجیه کنند و مطمئن شوند که این افراد همواره مطیع استعمارگران خواهند بود.

در این نسخه کمیاب در مقایسه با نسخه عبری کتاب مقدس، نیمی از محتوای عهد جدید حذف شده است و تقریباً نود درصد از محتوای عهد قدیم. پولینگر در این باره افزود هدف مشخص این کتاب، در برده گی نگه داشتن مردم کشورهای مستعمره نشین بوده است.

این کتاب تا ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ در این موزه به نمایش در میآید و به بازدید کننده گان فرصت داده میشود تا متن این کتاب جعلی را مطالعه کنند. به گفته آنتونی اشمیت، کیوریتور این نمایشگاه، این نسخه از کتاب مقدس مملو از افکار نژاد پرستانه است.

تنها سه نسخه از این کتاب مقدس در جهان باقی مانده است، که یکی از انها در اختیار موزه کتاب مقدس آمریکاست و دو نسخه دیگر در اختیار دو دانشگاه در بریتانیا. قرار است در این نمایشگاه نشستهای تخصصی درباره این نسخه تحریف شده برگزار شود.



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: مسیحیت , خشونت در مسیحیت , رحمت ,
تاریخ :
بازدید : 72
نویسنده : محمد

تغییر کاربری کلیساهای آمریکا به هتل و رستوران و مجتمع تجاری

کلیساهای آمریکا به دلیل عدم توان پرداخت هزینه های نگهداری بنای ساختمان، در حال تعطیل شدن و تغییر کاربری هستند. سالانه بین ۶ تا ده هزار کلیسا از فهرست کلیساهای فعال آمریکا خارج میشوند و این تعداد رو به افزایش است. هم اکنون هزاران کلیسا در این کشور تبدیل به بار، رستوران و هتل و مجموعه های تجاری تفریحی شده‌اند. این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد از آمریکائیها خود را مومن به دین مسیحیت میدانند.

از جمله کلیساهایی در حال تعطیل شدن کلیسای قدیمی وینست پل است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ با مشکلات مربوط به تامین هزینه های نگهداری مواجه بود. این کلیسا در اوایل قرن نوزدهم ساخته شده است و مسئولان آن میگویند از پس تامین هزینه های نگهداری این بنای قدیمی بر نمی‌آیند و خیران نیز علاقه ای به اهدای کمک مالی ندارند.

مالکان کلیسا در آمریکا معمولا افراد عادی هستند که با توجه به وضعیت امروز آمریکا مایل به تبدیل املاک خود به مکانهای سودآوری مثل رستوران و هتل هستند. در برخی موارد حتی کلیسا تبدیل به زمین اسکیت، زمین ورزشی یا در یک مورد کارخانه تولید چسب لیزری شده است.



:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: اسلام , مسیحیت , تمدن , قران ,


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تا ملکوت و آدرس tamalakoot.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 12360
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com